Je kunt een back-up maken van alle e-mailberichten op de server. De back-up kun je daarna terugplaatsen in een mailbox naar keuze. Dit is handig wanneer je van e-mailprovider verandert en de mails niet automatisch worden meegenomen naar de nieuwe provider.
E-mail instellen in een mailprogramma
Het is niet mogelijk om vanuit de webmail van je hostingpakket een back-up te maken van je e-mails. Daarom dien je eerst jouw e-mailaccount in te stellen in een ander e-mailprogramma. De meestgebruikte e-mailprogramma’s hiervoor zijn:
- Outlook;
- Mac Mail;
- Thunderbird.
Heb je een van de bovenstaande e-mailprogramma’s op je computer staan? Volg dan de volgende handleidingen om jouw e-mailaccount in te stellen:
- E-mailadres instellen in Outlook
- E-mailadres instellen in Mac Mail
- E-mailadres instellen in Thunderbird
Back-up maken
Na het instellen van je e-mailaccount in je e-mailprogramma kun je de e-mail back-up maken. Hiervoor gebruik je de handleiding van het e-mailprogramma dat je gebruikt. Hieronder vind je de handleidingen voor de meestgebruikte e-mailprogramma’s:
- Outlook;
- Mac Mail (het deel onder ‘Postbussen exporteren’);
- Thunderbird.
Back-up terugplaatsen
Wil je de back-up voor een e-mailaccount terugplaatsen? Gebruik hiervoor je e-mailprogramma. Dit is handig wanneer je bijvoorbeeld naar een andere e-mailprovider verhuisd of jouw e-mails naar een ander e-mailaccount wilt verplaatsen. Hieronder vind je de handleidingen voor de meestgebruikte e-mailprogramma’s:
- Outlook;
- Mac Mail (het deel onder ‘Postbussen importeren’);
- Thunderbird.
Controleren
Mocht je twijfelen of de e-mails goed zijn overgezet, log dan in op de Webmail. Zie je jouw e-mails terug? Dan staan de berichten op onze mailserver.